عکس های حسین محجوب و خانوادش + بیوگرافی کامل
نمکستان » عکس ها و بیوگرافی کامل حسین محجوب بازیگر خوب کشورمان ، در ادامه این تصاویر را مشاهده نمایید
بیوگرافی حسین محجوب
حسین محجوب (متولد ۱۰ مرداد ۱۳۲۷ در رشت) کارگردان، نویسنده و هنرپیشه است. وی دارای مدرک دیپلم ادبی بوده و نخستین کار سینمایی او بازی در فیلم رگبار به کارگردانی بهرام بیضایی بود.اولین حضور او در تئاتر هم بازی در سلطان مار بیضایی به سال ۱۳۴۸ بود. وی به خاطر فیلم رنگ خدا به عنوان بهترین بازیگر نقش دوم مرد در جمع برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر (بهمن ۱۳۷۷) بود. او برای فیلم پرده آخر کاندیدای جایزه از جشنواره فجر و برای فیلمهای من ترانه 15 سال دارم (نقش دوم) و طبل بزرگ زیر پای چپ (نقش اول) کاندیدای جایزه از جشن خانه سینما شد.وی دهم مردادماه ۱۳۲۷ در رشت متولد شده و پس از تحصیل در رشته ادبی و اخذ دیپلم وارد عرصه تئاتر شد و نخستین نقش سینمایی اش را در فیلم شاخص رگبار ساخته بهرام بیضایی برعهده گرفت.از خصوصیات او چه پیش از انقلاب و چه پس از آن گزیده کاریش بود. مجموعه تلویزیونی سربداران ساخته محمدعلی نجفی نخستین تجربه ای تلویزیونی برای او بود که به شدت هم مورد استقبال عموم قرار گرفت. در همین ایام نخستین فیلم بلند سینمایی اش را با عنوان چوپانان کویر با موضوعی روستایی جلوی دوربین برد که هیچگاه به نمایش عمومی درنیامد. نخستین نقش درخشان سینمایی محجوب در فیلم مادیان ساخته علی ژکان رقم خورد که بسیاری از سینمادوستان هنوز وی را با آن به یاد میآورند. ملودرامی روستایی که فضایی خشن و فقر زده مبتنی بر روابط کاملاً سنتی داشت و مخاطبان خود را تحت تاتیر قرار می داد. او در نقش رحمت، درخششی فوقالعاده داشته و کاملاً با نقش یکی شده است که در سالهای بعد آن را به شکلی دیگر در رنگ خدا ساخته مجید مجیدی تکرار کرد. با همه اینها مادیان و نقش دشوار محجوب به چشم داوران جشنواره فیلم فجر نیامده و آنچنان که شایسته بود دیده نشد. ایفای موفق این نقش سیل نقشهای اینچنینی را به سمت وی سرازیر کرد که بعضی کلیشه ای و بعضی متفاوت بود. برای مثال میتوان به نقشهایش در فیلمهای کنار برکهها، دوران سربی ساخته خسرو معصومی، برهوت به کارگردانی محمدعلی طالبی و ریحانه ساخته علیرضا رئیسیان اشاره کرد. جالب اینکه نقش بسیار کوتاه اما تاثیرگذارش در فیلم شاید وقتی دیگر بهرام بیضایی بیش از دیگر نقشهای فوق، دیده شده و مورد تحسین قرار گرفت. پرده آخر ساخته واروژ کریم مسیحی از آن دسته فیلمهایی است که به فیلم بازیگر شهرت داشته و اغلب بازیگران آن نیز بهترین نقش آفرینیهای عمرشان را در آن به انجام رساندهاند. محجوب نیز در نقش یکی از افراد گروه تئاتر روحوضی که جهت اجرای نقشه شوم کامران میرزا به عمارت قدیمی آمدهاند، حضوری مؤثر داشته و کمی نقش تأثیر چندانی بر کیفیت بازی اش نداشته و سرانجام نخستین نامزدی وی برای سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل را به ارمغان آورد. وی در دهه هفتاد نیز روند گزیده کاری اش را حفظ کرده و کیفیت کارش را فدای کمیت آن نکرد. رنگ خدا ساخته مجید مجیدی دربارهٔ کودک نابینایی است که رابطه سرد با پدرش داشته و فراز و نشیبهای زیادی را با او تا ساحل آرامش طی میکند. نقش پدر کاملاً متناسب محجوب بوده و آناتومی چهره او نیز این شباهتها را بیشتر کرده است. البته نقش یاد شده شباهتهای بسیار به شخصیت رحمت فیلم مادیان دارد اما شباهتها تعمدی نبوده و از جایی به بعد کاملاً از هم تفکیک میشوند. کیفیت نقش آفرینی محجوب به حدی بود که سرانجام سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را نصیبش ساخت. در دهه هشتاد محجوب به موازات سینما در تلویزیون نیز مشغول فعالیت شده و مخاطبان گستردهتری را پیش روی خود دید. صاحبدلان از جمله مجموعههای پربیننده تلویزیونی بود. بازی در سکوت او از نقاط قوت کار اوست که در مجموعه فوق، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. من ترانه ۱۵ سال دارم ساخته رسول صدرعاملی از دیگر کارهای شاخص دهه هشتاد اوست که با وجود کوتاهی، تأثیر عمیقی روی مخاطب برجای میگذارد. نگرانیهای پدر زندانی دختری نوجوان به بهترین شکل در بازی او تبلور پیدا کرده و کیفیت چشمگیری دارد. به خصوص در صحنههای دو نفره اش با ترانه علیدوستی که حس واقع گرایی کار را دوچندان کرده است. محجوب در سالهای بعد در فیلم تاثیرگذاررسم عاشق کشی همچنان کاراکتر روستایی معروف خلق شده در مادیان را تکرار کرد. طبل بزرگ زیر پای چپ یکی از بهترین فیلمهای جنگی تاریخ سینمای ایران بود که آنچنان که باید دیده نشد و به همین خاطر نیز بازی خوب بازیگرانش نیز چندان به چشم نیامد.این فیلم برخلاف اکثر فیلمهای جنگی تفنگ محور نبود بلکه دیالوگ محور بود. در مجموعه تلویزیونی در مسیر زاینده رود ساخته حسن فتحی شخصیت اصلی آن که میبایست لهجه اصفهانی هم داشته باشد، چالشی را برای محجوب رقم زد که با موفقیت از آن بیرون آمد. وی در نقش پدری فرزند از دست داده بازی متفاوتی را نشان داده و در این رابطه بیش از هرچیز از اکت نگاه برای انتقال حس خود بهره گرفته است.
عکس های حسین محجوب
عکس های حسین محجوب
عکس های حسین محجوب
عکس های حسین محجوب
عکس های حسین محجوب
عکس های حسین محجوب